+36 30 737-4734 info@33hetjolet.hu
Oldal kiválasztása

Vajon elegendő mennyiségű omega-3 zsírsav jut a szervezetedbe?

0 hozzászólás

omega-3 zsirsav

Az omega-3 zsírsav alapvető fontosságú és nélkülözhetetlen az emberi szervezet számára az egészséges működéshez. Mivel mi magunk nem vagyunk képesek előállítani, kívülről kell bejuttatni. De vajon az egészséged megőrzéséhez elegendő az a mennyiség, amennyit fogyasztasz? Tudd meg most>>>

A 3 legjelentősebb omega-3 zsírsav, amelyekre minden nap szükséged van

Az omega-3 zsírsav tartalmú ételek többféle omega-3-at tartalmaznak. Ezek közül a 3 legjelentősebb bizonyítottan egészségvédő hatású:

  • EPA és DHA
  • ALA

Az EPA (eikozapentaénsav) többszörösen telítetlen esszenciális zsírsav és természetes antioxidáns.

Ha rendszeresen, megfelelő mennyiségben jut be a szervezetbe, eredményes lehet a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében, csökkentheti a vér triglicerid-, és koleszterinszintjét, és megóvhat a vérrögök kialakulásától is.

Segíthet megelőzni többek között a daganatok, cukorbetegség, asztma, bőr- és látászavarok, allergiás, illetve autoimmun betegségek és reumás ízületi gyulladás kialakulását és súlyosbodását.

A DHA (dokozahexaénsav) is többszörösen telítetlen esszenciális zsírsav és természetes antioxidáns.

Elsősorban a szív- és érrendszerre van jótékony hatással, de ugyanúgy szerepet játszik a daganatok és egyéb súlyos betegségek kialakulásában, mint az EPA. 

Várandós nőknek különösen ajánlott a fogyasztása, mert a megemelt DHA bevitel segíti a magzat agyának egészséges fejlődését.  

Az ALA (alfa-linolénsav) szintén nélkülözhetetlen, többszörösen telítetlen omega-3 zsírsav, mely szintén jótékonyan hat a szív- és érrendszerre, de az előző kettővel ellentétben az ALA növényi eredetű.

Különleges tulajdonsága, hogy a szervezetünk elenyésző mennyiségben képes átalakítani EPA-ra és DHA-ra is. Ez azonban nem elég hatékony módja annak, hogy hozzájussunk a létfontosságú omega-3 zsírsavakhoz! Az EPA és DHA zsírsavak ugyanis állati eredetűek. 

Gazdag omega-3 zsírsav tartalmú ételek

Jelentős EPA és DHA források: 

Az omega-3 zsírsavak gazdag forrásai a zsíros húsú halak, mint pl. a lazac, makréla és a hering, valamint a tonhal (konzerv, nem napraforgóolajban!), fekete tőkehal, laposhal, nyelvhal.

Hetente legalább 2-3x érdemes halas fogást fogyasztani, minimum 30-40 dkg-ot. 

Gyermekek, terhes nők és idősek azonban heti 35 dkg-nál ne fogyasszanak többet!

Pusztán halakból készített ételekkel azonban nehéz és rendkívül költséges akkora mennyiséget fogyasztani, amennyi teljes mértékben fedezni tudná a szervezeted és sejtjeid omega-3 zsírsav igényét. 

Különösen akkor, ha omega-6 zsírsavban gazdag étrendet követsz és a véredben az omega-3, illetve 6 zsírsavak aránya tulságosan eltolódott az utóbbi javára. 

És hogy pontosan mennyi omega-3-ra van szükséged? A véredben található omega-3 és 6 zsírsavak arányától függ. Tudj meg többet itt>>>

Emellett pedig a halak húsában található mérgező anyagokkal is számolni kell (pl. higany, ipari mérgek, PCB-k). Hogy mérsékeld a kockázatot, mindenképpen figyelj arra, hogy többféle halat fogyassz és többféle fogási területről válaszd ki az alapanyagot!

Vagy választhatod a biztonságos, egyszerűbb és anyagilag kedvezőbb megoldást is. De erről később!

Magas ALA forrás:

A növényi omega-3 zsírsav elsősorban a lenmagból, annak olajából és a repceolajból veheted magadhoz.

Ahogy már fentebb említettük, nem szerencsés, ha a lenmag fogyasztásától várod a nagy áttörést. Ebben az apró barna magocskában található omega-3, bár szintén létfontosságú, de csak 8-10%-ban (egyes szakértők szerint pedig mindössze 1-2%-ban) képes átalakulni a halakban található omega-3 zsírsavakká.

Az átalakítás folyamata ráadásul meg is terheli a szervezetet. Ne bajlódj vele, van más választásod!

Hogyan jusson a szervezetedbe elegendő mennyiségű omega-3 zsírsav, mérgező anyagok nélkül, 100%-os biztonsággal?

Az omega-3 zsírsav tartalmú étrend-kiegészítő szedésével megadhatod a testednek mindazt, amire szüksége van, ráadásul teljesen biztonságos formában.

A kiváló omega-3 étrend-kiegészítő ugyanis szuper tiszta formula, amit minden az egészség szempontjából káros anyagtól megtisztítva töltenek palackba. Miért palackos kiszerelés és nem kapszulás? Tudd meg itt>>>

És hogy melyik termék a leghatékonyabb a piacon?

Ez attól függ, hogy az omega-3 olaj mennyi EPA és DHA esszenciális zsírsavat tartalmaz és azok milyen mértékben szívódnak fel a szervezetben.

A leghatékonyabb termék szuper tiszta, nem avasodik és az értékes esszenciális zsírsavakon kívül polifenol is található benne, hiszen enélkül az omega-3 zsírsavak felszívódása nem lenne teljes. 

Többre is kíváncsi vagy? Kérdezz attól a személytől, aki javasolta, hogy csatlakozz hozzánk!

Feliratkozás

* kötelező

Bármikor leiratkozhatsz a listáról, ha az email alján található linkre kattintasz..

Hasonló bejegyzések

Miért nem érdemes növényi omega-3-at fogyasztani, halolaj helyett?

Miért nem érdemes növényi omega-3-at fogyasztani, halolaj helyett?

Növényi omega-3, pl. a lenmagban és annak olajában található. Adja magát a lehetőség, hogy ha vegán vagy, ezt az opciót válaszd a halolaj készítmények helyett. Mégsem szerencsés bármilyen vegán változatot előnyben részesítened. Méghozzá egy elképesztően egyszerű,...

Omega-3 zsírsav: miért inkább az olaj és nem a kapszula?

Omega-3 zsírsav: miért inkább az olaj és nem a kapszula?

Az omega-3 zsírsav tartalmú étrend-kiegészítők kínálata szinte végtelen. A gyógyszertárak, bioboltok és drogériák polcain sorakozó termékek zöme azonban kapszulás kiszerelésben tartalmazza ezt az elengedhetetlenül fontos esszenciális zsírsavat. A másik oldalon pedig...

0 hozzászólás